penktadienis, lapkričio 06, 2015



Now that, I disagree with.

Įprastinis vakaras: sėdžiu susirangiusi ant sofos (na, gal ne toks ir įprastinis, nes pagaliau grįžau namo, t.y. pas mamą, kur truputį jaukiau, truputį geriau ir kur yra sofa), skrolinu feisbuke, ir šast, netyčia, šis Moters dienoraščio postas. Praleidžiu pro akis, skrolinu žemyn. Prabėga kelios sekundės. Pala pala. Einu atgal, perskaitau tą patį įrašą vėl. Dvi eilutės. Dvi klaidos: 1) vyrai nėra geriausi mokytojai; 2) vyrai nėra geriausiai išmokantys moteris „gyventi pasikliaujant tik savimi“. Neneigsiu, supratau, jog noriu nuginčyti šią mintį įkvėpta kelių nuostabių, gilių, nuoširdžių video (šitošito ir šito).Tačiau visa tai nėra joks die-hard feministės atsakas, nes aš, indeed, labai mėgstu skustis kojas, pažastis ir depiliuoti kitas vieteles, mėgstu užsidėti trumpą sijoną ir avėti aukštakulnius, dažytis lūpas (no hard feelings). Nepaisant to, labai, tiesiog velniškai norėjau pasakyti, išrėkti, parašyti, kad mano pasitikėjimo neužaugino joks vyras ar vaikinas. Jį užsiauginau pati. Taip, anksčiau minėtas postas, greičiausiai, nebuvo orientuotas į būtent tai, ką noriu pasakyti, bet jis sukėlė tokią reakciją, kuria jaučiu, kad noriu dalintis, todėl, dalinuosi.

Kai visiškai neturėjau pasitikėjimo (daug jaunystės metų atgal, oh the irony, man dvidešimt), nedrįsau net pagalvoti, kad jį man atneš koks nors žavus džentelmenas, princas ant balto žirgo. Tokia mintis nebuvo šovusi į galvą nė vieno karto. Aš, mažumėlę nenormali mergaitė, nedrįsau galvoti apie jokius berniukus, gink dieve, juk buvau kitokia...Dar būdama maža, nerūpestinga, naivi vėjavaikė, neturėjau pasitikėjimo savimi. Taip, mokykloje ne tik, kad jo stigo, jis tiesiog nyko su kiekvienu berniuko ištartu, nauju man skirtu pavadinimu, būdvardžiu ir panašiai. Tas laikotarpis praėjo (vėl dėkoju viskam, kam tik įmanoma) ir likau tik aš prieš save, vienas prieš vieną. Man reikėjo tą dvikovą paversti kažkuo kitu, visiškai priešingu fenomenu, reikėjo, kad tai būtų aš ir mano pasitikėjimas.

Man pavyko. Ne todėl, kad kiti žmonės mane ragino „nekreipti dėmesio į kitų žodžius“. Visiškai ne dėl to, kad su tuo buvo susiję kiti žmonės. Man pavyko susidraugauti su savo nepasitikėjimu, pamilti jį taip, kad jis pavirto pasitikėjimu, tik todėl, kad pagaliau viena pati sau pasakiau, jog galiu. Tai nebuvo staigus nušvitimas. Tai nebuvo savaitę trukęs „gilus, alinantis, akis atveriantis procesas“. Tai buvo kelias, kuriuo einu iki šiol. Aš sakiau sau, tvirtinau, priminiau sau, kad esu, noriu, kad sugebu, kad parodysiu, kad turiu. Kad užtenka. Kad mano veidas tikrai kažkoks kreivas, bet jis visgi netrukdo man dainuoti. O mano ilga nosis (literally, fizinė savybė) netrukdo man mokytis, turėti svajonių, ruoštis brandos egzaminams ir įstoti į universitetą. Svarbiausia, kad mano šiek tiek apvalesnės formos ir yra mano dalis. Dalis, kurią noriu šiek tiek sumažinti (galima sakyti, kad ir truputį išmesti), bet ji nepadaro manęs mažiau manimi dėl to, kad jos nepatinka, sakykim, kas dešimtam žmogui.

Aš pradėjau tikėti savimi taip, kaip niekad. Tai buvo keleto metų iššūkis, kelias, kuris neturi pabaigos (išskyrus tada, kai mane jau atšalusią sudegins). Ok...Bet kuo tai susiję su vyrais? Tuo, kad nė viename kelio metre jų nebuvo. Nebuvo nė vieno, kuris padėtų man suprasti savo stiprybes, o ką kalbėti apie tai, kad vyras mane išmokytų „gyventi pasikliaujant tik savimi“....pfff... Šita žavi, garbanota dvidešimtmetė visko išmoko pati. Kaip ir bet kuri kita graži, drąsi, savimi pasitikinti moteris. Jos pašonėje gal ir yra vyras, bet little does he know, kad jo moteris moka gyventi pasikliaujanti tik savimi ir be jo pagalbos (mokymų, hahahahaaha).

Pasitikėjimas nėra įkalbamas t.y. aš galiu pasakyti savo draugei, kad ji turi kuo didžiuotis, yra nuostabi bei išskirtinė ne tik savo išvaizda, bet idėjomis, elgesiu, požiūriu, tačiau jeigu ji nepradės tuo tikėti pati - niekas nesikeis.
Pasitikėjimas nėra išmokstamas t.y. aš galiu tai pačiai draugei sakyti: įsivaizduok visus šalia esančius žmones vaikštančius su juokingais apatiniais, arba, fake it till you make it, bet tai nebūtinai suveiks.
Pasitikėjimas gali būti įkvepiamas t.y. aš galiu rašyti ilgiausius postus (kaip šis, pavyzdžiui), pasakoti savo pasitikėjimo 'istoriją' ir ji, galbūt įžiebs ugnelę vienos merginos ar vaikino (velniop seksizmą) akyse.
Tačiau ugdant, brandinant ir lavinant savo pasitikėjimą svarbiausias asmuo tau esi tu (ne vyras -moteriai, ne moteris - vyrui, ne moteris - moteriai, ar vyras - vyrui). Tu - tau.

4 komentarai:

  1. Wow! Daugiau neturiu ką pridurti. Taip ilgiuosi tokių blogų, kur galima tiesiog skaityti žmonių samprotvimus, pamąstymus, idėjas, planus, o ne tik matyti pastovią produktų reklamą :) Tu ir tavo straipsnis yra tobulas ;)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. neįsivaizduoji, kaip geera tai girdėti! ačiū! mano veide plati, nuoširdi šypsena :)

      Panaikinti
  2. Man šitas "Moters dienoraščio" įrašas irgi sukėlė dviprasmiškų minčių prieš keletą dienų ir šiek tiek buvau pasipiktinus, kad "negi visas moters augimas, pasitikėjimas savimi ir gera emocinė būsena priklauso tik nuo gyvenime sutiktų vyrų? Nesąmonė!". Skaičiau tavo tekstą ir linksėjau galva. Išties puikiai sudėliotos mintys :)

    -
    Su linkėjimais
    Monika

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. O, džiaugiuosi, kad daugiau moterų sureagavo į tą įrašą. Išties, jie padarė klaidą :) Ačiū už gražius žodžius, bučkis!

      Panaikinti